IMG_5653.jpg

Ihmiset, he ovat niin eri luonteisia. Jotkut ovat rauhallisia ja kärsivällisiä ja taas jotkut ovat reippaita ja vauhdikkaita kuten minä. Rakastan esteitä ja vauhtia. Suomenhevoset eivät esimerkiksi ole minun tyylisiäni. Ne ovat kyllä reippaita, vahvoja ja taitoakin löytyy, vaikka muille jakaa. Mutta minä tarvitsen säpäkän, herkän ja vauhdikkaan estetykin. Kisahevosena minulla on tällä hetkellä Junnutiimin puitteissa 2008 vuonna syntynyt puoliveri ruuna nimeltään Wäinö. Se on juuri tyyliseni hevonen, jonka kanssa etenemme toivottavasti jopa aluetasolle. Wäinö on hoitaessa rauhallinen, mutta hyvin kiinnostunut uusista asioista ja myös hoitajasta. Wäinön kanssa täytyy olla varma siitä, mitä hevoselta haluaa hoitaessa ja ratsastaessa. Sen hyppytekniikka on on pehmeä ja se liitää esteen yli täydellisesti, mutta ennen estettä yleensä täytyy antaa puolipidäte. Wäinön laukka on hyvin ylöspäin suuntaava ja aloittelevamman ratsastajan se voi aluksi säikäyttää, mutta Wäinö on muuten hyvin mukava ratsastaa. Pitää vain muistaa, että Wäinö on hyvin herkkä suusta ja pohkeista.

Kuvassa oleva pikku polle on minun hoitohevoseni. Pollen nimi on Roosa. Se on risteytysponi, joka on kyllä aikamoinen tykki, vaikka pieni sellainen. Roosa on 2001 syntynyt tamma. Alan valitettavasti olla tuolle ponille  jo hieman liian pitkä, mutta hoitaminen ja maastakäsintyöskentely onnistuu. Roosa on kyllä hyvin itsepäinen ja valitsee monen ihmisen joukosta omansa kuten minut.

Kerron myöhemmässä tekstissä hieman Junnutiimistä ja sen tarkoituksesta siskoni kanssa, joka on myös siinä mukana.

Kiitos, että luit ;)